برند بوک چیست؟ قسمت اول

برند بوک چیست؟

این راهنما در مورد چگونگی ایجاد یک برند بوک برای تجارت کوچک خود در سال 2021 است ، با این حال بیایید ابتدا بحث کنیم که یک برند بوک چیست! برند بوک (راهنمای برند یا راهنمای سبک) مجموعه قوانینی است که نحوه کار برند شما ، عناصر اصلی برند شما و هدف اصلی برند شما را توضیح می دهد. کتاب های تجاری در هر کمپین بازاریابی ، ارتباطات و محصولات / خدمات تأثیر می گذارند.

آنها مانند دستورالعمل های استراتژیک هستند ، زیرا تمام جنبه های نام تجاری شما را پوشش می دهد. به طور کلی ، کتاب تجاری اهداف زیر را برای تجارت شما ارائه می دهد:

موقعیت برند خود را بهبود ببخشید

تمام تیم خود را در جریان پیام خود قرار دهید

با همسویی با استراتژی تجاری خود به موقعیت تجاری خود عمق دهید

چرا هر برندی به یک برند بوک نیاز دارد؟

اگر یک شرکت کوچک دارید ، ممکن است فکر کنید که داشتن یک برند بوک اهمیت چندانی ندارد ، اما هر برندی در خارج از بازار باید این راهنمای سبک را داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که تمام عناصر بصری آنها با یکدیگر سازگار است.

فرض کنید شما تنها طراح شرکت خود هستید. شما تمام عناصر بصری مانند آرم ، وب سایت ، کارت های بازرگانی و سایر مواد را طراحی می کنید. مطمئناً شما همه عناصر و “قوانین” را از ذهن خود می دانید. حال ، فرض کنید که بعد از چندین سال ، شما یک طراح دوم را استخدام می کنید تا مقداری از حجم کار خود را برطرف کند. در این صورت ، شما مسئولیت این را دارید که تمام راهنمایی های مربوط به برند را از حافظه خود به این شخص بیاموزید.

با این حال ، مطمئناً خیلی ساده تر خواهد بود اگر فقط بتوانید برند بوک تجاری را به او بدهید ، که حاوی همه چیزهایی است که او باید بداند: رنگ ها ، اندازه ها و محل قرارگیری آرم ، قلم ها و غیره.

مثال دیگر این است که شما یک فریلنسر هستید ، که با مشتریان مختلف کار می کنید. در این حالت ، یک برند بوک راهی عالی برای بازگشت به کارهایی است که چندین ماه پیش انجام داده اید ، بدون اینکه نیازی به شانه زدن در پرونده های قدیمی خود باشید فقط برای اینکه بفهمید از کدام رنگ یا فونت برای آن پروژه استفاده کرده اید. درعوض ، فقط می توانید برند بوک را باز کرده و فقط در چند ثانیه تمام مواردی را که باید بدانید مشاهده کنید.

برند بوک با سهولت و سازگاری کار هر یک از شرکت ها به آنها کمک می کند. ایجاد یک برند بوک هنگام کار بر روی یک پروژه کاری نیست که باعث اتلاف وقت شود ، با این وجود می تواند ساعت ها در راه شما صرفه جویی کند.

برند بوک چه مدت باید باشد؟

تعداد صفحات برند بوک تجاری بسیار متفاوت است: از یک صفحه تا ده ها صفحه بسته به پیچیدگی شرکت شما و تعداد عناصر بصری ، مواد بازاریابی تولید شده.

به عنوان مثال ، یک وب سایت ساده با طراحی آرم واحد ، تایپوگرافی تعریف شده ، رنگ و بدون مواد آفلاین می تواند یک کتاب تجاری داشته باشد که فقط یک صفحه باشد. با این حال ، یک شرکت بزرگ با بسیاری از بخش ها و رسانه های مختلف بازاریابی / تبلیغات به احتمال زیاد یک کتاب با نام تجاری طولانی دارد ، که تمام دستورالعمل های استفاده از آنها را روشن می کند.

به طور کلی ، برند بوک تجاری شما نباید بیش از حد ضروری باشد ، بلکه باید به اندازه کافی طولانی باشد تا بتواند تمام اطلاعات مهم مربوط به سبک بصری برند شما را به طور موثر در اختیار شما قرار دهد.

اشتراک این نوشته

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید
تماس با ما
ارسال پیام
ارتباط در واتساپ