طراحی هویت سازمانی

طراحی هویت سازمانی و یا طراحی هویت بصری (Corporate Identity )

یک از ارکان مهم یک شرکت طراحی هویت بصری یا سازمانی آن شرکت است که از آن برای ارائه خود به مشتریان استفاده می کنید. ویژگی اصلی آن سبکی است که در هر عنصر طراحی گرافیکی هویت سازمانی قابل شناسایی است. طراحی هویت شرکتی از 3 عنصر اصلی و چندین عنصر ثانویه تشکیل شده است که اولین آنها طراحی آرم یا طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت و طراحی برند است.

عناصر ثانویه هویت بصری شرکتی

عناصر ثانویه طراحی پاکت ها ، طراحی پوشه ها ، طراحی نوت بوک ها ، خودکارها ، تی شرت ها ، طراحی گرافیک ماشین ، آگهی ها ، کیف ها، برچسب ها و … هستند. در ایجاد هویت شرکتی ایجاد سبک و پایبندی به آن بسیار مهم است. تیم راوی رسانه از تجربه و مهارت های خود برای ایجاد هویت شرکتی با کیفیت بالا برای شما استفاده می کند. با استفاده از چنین موادی ، تجارت شما در بازار قابل شناسایی خواهد بود و تأثیر خوبی بر روی مشتریان شما می گذارد.

طراحی هویت بصری شرکت

هر سازمانی باید هویت خود را داشته باشد مجموعه ای از ویژگی ها آن را در بازار قابل شناسایی و متمایز می کند. علاوه بر این هویت ، یک تصویر نیز وجود دارد  برداشتی که یک شرکت از یک فرد می گذارد. چنین هویتی بصری در تبلیغات بیشترین اهمیت را دارد که محصولات ، خدمات یا ایده ها از طریق تبلیغات به سمت مخاطب مورد نظر شما هدایت می شوند.

طراحی هویت بصری یا طراحی هویت سازمتنی علامت تجاری شما است ، مجموعه ای از تمام خصوصیات بصری و مادی یک محصول ، خدمات ، ایده یک شرکت ، که آن را متمایز می کند و یک وحدت بصری یکنواخت از همه عناصر ایجاد می کند. هدف هویت بصری این است که شرکت ها بتوانند در بازار مزیت هایی کسب کنند ، آن را بهبود بخشند و آن را حفظ کنند.

امروزه به طور گسترده ای پذیرفته شده است که هویت شرکتی در ارتباطات کلی آن که در فرهنگ شرکت ، ارزشها ، منافع ، کارمندان ، مدیریت ، مالکیت ، استراتژی تجسم یافته نهفته است. در محیط کسب و کار ، هویت بصری نشان دهنده هسته اصلی شرکت است.

هویت شرکتی را سفارش دهید

شرکت شما برای خود نهادی است پس شخصیت آن را می توان در تصویری که منعکس می کند و نحوه ارائه آن در بازار و هنگام برقراری ارتباط با گروه هدف نمایش داده می شود. این شرکت هویت خاص خود را دارد و شما هرگز نباید فراموش کنید که آن را به روشی شیک ، حرفه ای و کاملاً مفهومی روشن ارائه دهید. به تیم خلاق ما اجازه دهید هویت بصری شرکت شما را طراحی کند و مطمئن باشید که در دست خوبی هستید.

بسته به طراحی ، هویت شرکتی به عنوان یک استراتژی مدیریت شرکتی از 5 تا 7 حوزه و زیرمجموعه تشکیل شده است. برای توسعه یک استراتژی منسجم ، باید هر حوزه را تجزیه و تحلیل کنید تا تعیین کنید که چگونه بر هویت شرکتی شما تأثیر می گذارد. ارزشهای اساسی کاملاً واضح ، پایه و اساس یک مفهوم جامع است. یک شعار شرکت نیز این مقادیر را به طور خلاصه خلاصه می کند. با گرفتن بازخورد از همه بخش ها و شفاف سازی فرآیند ، یک استراتژی موثر ایجاد کنید. ادبیات ارزیابی موفقیت یک استراتژی را با توجه به این چهار عامل توصیه می کند:

تفکیک

شهرت، آبرو

ارتباط

انسجام

شعار شرکت باید کوتاه و معنی دار باشد ، بنابراین مهم است که عاقلانه آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال: سالها شعار شرکت گوگل “شرور نباشید” بود. این شعار از جهاتی یک اصل عالی است که مسئولیت اجتماعی شرکت را منتقل می کند ، با این حال ، بیشتر پیام شامل انکار (“نکن”) یک دولت است: شما فقط با منفعل ماندن و انجام “کار بد” تجارت را به خوبی انجام می دهید ” در سال 2016 ، Alphabet ، شرکت چتر جدید صاحب گوگل ، شعار جدیدی را ارائه داد: “کار درست را انجام دهید”. این گزاره از نظر ساختار مشابه است ، اما اکنون خواستار اقدام مثبتی است. این پویایی بیشتری را منتقل می کند و مستلزم آن است که کارمندان مسئولیت اقدامات خود را به عهده بگیرند.

مهمترین زمینه های هویت شرکتی عبارتند از:

طراحی شرکت (CD)

رفتار شرکت (CB)

فرهنگ سازمانی

ارتباطات شرکتی (CC) + زبان (CL)

فلسفه شرکت (CP) + روح شرکت (CS)

طراحی شرکت

این بخش نشان دهنده کلیه عناصر حسی است که یک شرکت برای نمایندگی خود استفاده می کند. اینها باید یکنواخت باشند تا مقدار تشخیص را افزایش دهند. باید یک آرم شرکت وجود داشته باشد ، که باید در ورودی شرکت ، در وب سایت ، در تبلیغات ، یا سربرگ وجود داشته باشد ، و همچنین یک رنگ نمایندگی که باید در کارت ویزیت و طرح بروشور وجود داشته باشد. یک مفهوم یکنواخت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود ، زیرا طرح های جدید باید مراحل خسته کننده ای را طی کنند. معماری و طراحی داخلی ساختمان و شعب شرکت ، طراحی لباس فرم و حضور در اینترنت نیز بخشی از آن است. واژه های جدید شامل صدای شرکتی (مانند صدای شناخته شده ویندوز) و بوی شرکتی (به عنوان مثال قهوه خانه های وین هوا را با پودر قهوه تازه معطر می کنند).

طراحی شرکت از نظر شناخت شرکت بسیار مهم است. بازیکنان جهانی معمولاً دارای یک آرم ساده و معنادار شرکت هستند. در حالت ایده آل ، مشتری باید آرم شرکت شما را بلافاصله بشناسد. در مورد چگونگی ایجاد یک آرم حرفه ای خود در راهنمای دیجیتال بیشتر بخوانید.

رفتار شرکت

نگاهی دقیق به رفتار شرکت شما مهم است. نحوه برخورد این شرکت با گروه هایی از افراد که ارتباط مستقیمی با شرکت دارند؟ این شامل کارمندان و مشتریان و همچنین تأمین کنندگان ، شرکت های تابعه و سهامداران است. تعامل شرکت شما با مردم چگونه است؟ رهبری کارمندان ، رفتارهای پولی و غیر پولی و همچنین توانایی انتقاد نیز در این موارد گنجانده شده است.

فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی تا حدودی به فرهنگ عملیاتی شرکت مربوط می شود. برخی از ارزشهای اساسی ، هنجارها و نظم قانونی باید توسط شرکت رعایت و احترام گذاشته شوند. علاوه بر این ، ممکن است قوانین دقیق رفتاری و ارزشهایی وجود داشته باشد که مختص شرکت باشد. آنها بسته به دامنه و تعهد خود می توانند بر فرهنگ اجتماعی نیز تأثیر بگذارند. فرهنگ شرکت همچنین رفتار شرکت (CB) و ارتباطات شرکتی (CC) یک شرکت را آگاه می کند.

ارتباطات شرکتی + زبان شرکتی

شرکت ها برای بیان فرهنگ شرکتی خود از زبان خاصی استفاده می کنند. این زبان می تواند به عنوان مثال در شرکتی با سلسله مراتب مسطح ، رسمی و ساختاری یا غیر رسمی باشد. ارتباطات با نحوه بیان نگرانی ها و ارزش های شرکت در داخل و خارج سروکار دارد. این شامل ارتباط بین بخشهای مختلف و سطح سلسله مراتب در شرکت و همچنین روابط عمومی و تبلیغات است

فلسفه شرکتی + روح شرکتی

هنگام شروع یک کار تجاری ، هدف خاصی دارید. ارزش ها و هنجارهایی که هسته اصلی شرکت را جدا از کار در جهت سود ، تشکیل می دهند ، فلسفه شرکت هستند. فشرده سازی این ساختار ارزشی به جنبه های بسیار اساسی ، روح شرکت یک شرکت را به شما می بخشد و تصویری ایده آل را که می خواهید نشان دهید بیان می کند. بنابراین روح شرکتی یک عنصر وحدت بخش در تمام جنبه های هویت شرکت است. وقتی روحیه شرکتی یک شرکت در تمام زمینه های حاکمیت شرکتی دیده شود ، شما به یک تصویر متعادل از خود دست یافته اید.

ما در راوی رسانه شما را در جهت دستیابی یه یک طرح در خصوص هویت بصری و یا هویت سازمانی مجموعه یتان یاری می دهیم .

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید
تماس با ما
ارسال پیام
ارتباط در واتساپ