طراحی وب سایت 1

در این مقاله یاد خواهید گرفت:

طراحی وب چیست؟

چرا طراحی وب مهم است؟

هنگام طراحی وب سایت چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

بدترین اشتباهات در طراحی وب چیست؟

مهمترین مهارتهای یک طراح وب چیست؟

آن را بررسی کنید!

طراحی وب چیست؟

طراحی وب زمینه ای است که شامل رابط های دیجیتالی مانند وب سایت ها ، برنامه ها و خدمات است.

با استفاده از کد HTML برای برنامه نویسی وب سایت ها و CSS برای استاندارد کردن زبان بصری آن ، متخصصان طراحی وب وظیفه ایجاد تجارب دیجیتالی را دارند که توسط مردم استفاده می شود. هدف ارائه یک تجربه با کیفیت به مخاطبان و کمک به تجارت در رسیدن به اهداف خود است.

به همین ترتیب ، یک طراح وب حرفه ای است که مهارت های لازم برای انجام این کار را کسب می کند. این افراد ممکن است در زمینه های خاص طراحی وب تخصص داشته باشند ، از ایجاد وب سایت تا توسعه برنامه های تلفن همراه. در همه موارد ، هدف یکسان است: تحقق بخشیدن به چشم انداز پروژه.

طراحی وب دارای چند زیر مجموعه است که در زیر به تفصیل شرح داده شده است.

طراحی گرافیک وب

این طراحی وب است که برای تصاویر وب سایت اعمال می شود. این شامل همه چیز ، از رنگ و فونت گرفته تا طرح کلی صفحات آن است.

مهمترین کار ترجمه هویت نام تجاری به طراحی وب سایت است. بازدید کننده باید بتواند با آن ارتباط برقرار کند و صفحه را به عنوان بخشی از حضور آن کسب و کار به درستی ببیند.

طراحی رابط

کار طراحی وب همچنین به طراحی رابط اشاره دارد. این نه تنها در وب سایت های سنتی کاربرد دارد بلکه شامل برنامه های موبایل ، بازی ها ، نرم افزارهای رایانه ای و چندین محصول دیگر نیز می شود. از این گذشته ، رابط کاربری هر چیزی است که به عنوان واسطه بین کاربر و سیستم عمل می کند.

ایده ارائه یک رابط کاربری ساده ، شهودی و متناسب با ویژگی های مخاطب هدف است.

طراحی تجربه کاربری

ظاهر و احساس رابط دیجیتال نیز به تجربه کاربری خوبی نیاز دارد. در غیر این صورت ، مخاطبان شما به دنبال راه حل های دیگر خواهند بود.

یک متخصص طراحی وب وظیفه دارد یک تجربه واقعاً ارزشمند را ایجاد کند ، که به معنای درک نیازهای کاربر شما و ارائه آنها است. تعامل با تجارت شما باید همیشه یک لحظه مثبت برای مخاطبان آن باشد ، این بدان معناست که هیچ مانعی ندارید و همیشه به اهداف آنها می رسید.

بهینه سازی موتور جستجو

آخرین و نه مهمترین ، طراحی وب همچنین شامل کار با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای اطمینان از اینکه گوگل و سایت های مشابه محتوای شما را به درستی فهرست می کنند ، است. این به محتوای شما کمک می کند تا در رتبه بندی نتایج جستجو موقعیت های بهتری پیدا کند ، بنابراین مخاطبان بیشتری را به دنبال راه حل شما می کند.

حتی اگر برخی از جنبه های SEO به نوشتن محتوا مربوط باشد ، طراحی وب نیز در اطمینان از پاک بودن کد وب سایت شما و استفاده از آن مانع تجربه شما می شود. همه این عوامل در تعیین موقعیت رتبه بندی شما تعیین کننده هستند.

چرا طراحی وب مهم است؟

طراحی وب ابزاری است که شما برای کمک به مردم در درک نام تجاری خود از راهی که می خواهید استفاده می کنید. با استفاده از استراتژی و رویکرد صحیح بازاریابی بصری ، تجارت شما قادر خواهد بود مخاطبان مناسبی را جذب کرده و آنها را به مشتری تبدیل کند – به برخی از نمونه های طراحی صفحه اصلی مراجعه کنید.

با برقراری ارتباط با برندی که ثبات و اعتماد پروژه را به همراه دارد ، کاربران تمایل بیشتری به تجارت با آن دارند. بدون داشتن یک برنامه طراحی وب مشخص ، نتایج بالقوه ای را که یک حضور آنلاین خوب می تواند به شما بدهد از دست می دهید.

راهنمای وردپرس برای وبلاگ های شرکتی – بنر تبلیغاتی

به همین ترتیب ، این عنصری از پروژه شما نیست که باید از آن غفلت شود. مخاطبان شما می توانند بگویند که طراحی شما کم است و نمی خواهند از طریق این تجربه وحشتناک با تجارت شما درگیر شوند. در عوض ، آنها رقبایی را انتخاب می کنند که ارزش مناسبی به طراحی وب می دهند.

به همین دلیل کار با طراحان وب واجد شرایط نیز مهم است. یک متخصص ماهر می تواند با رعایت استراتژی و اهداف خود ، نیازهای برند شما را تجزیه و تحلیل کند و از ابزار مناسب برای ترجمه بصری آن استفاده کند.

هنگام طراحی وب سایت چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

همانطور که قبلاً دیده اید ، طراحی وب می تواند بخشی از ارائه قدرتمند کسب و کار باشد. با این حال ، مانند هر جنبه دیگری از استراتژی شما ، باید براساس تصمیمات صحیح در مراحل برنامه ریزی و اجرا باشد. انتخاب های اشتباه می تواند تأثیر منفی بر کل حضور آنلاین شما بگذارد.

برای تضمین کیفیت وب سایت باید فاکتورهای خاصی را در نظر گرفت. در زیر مهمترین موارد ذکر شده است.

زیبایی شناسی

هر زمان که مردم در مورد طراحی وب بحث می کنند ، این همان است

HTML / CSS

دانش برنامه نویسی برای کار در زمینه طراحی وب مورد نیاز است. زبانهای اصلی لازم HTML و CSS هستند که هرکدام کار متفاوتی را انجام می دهند.

HTML (زبان نشانه گذاری ابرمتن) و CSS (شیوه نامه های آبشار) نحوه نمایش عناصر در صفحات وب را هماهنگ می کنند. یک طراح وب ماهر می تواند هنگام استفاده از برچسب ها و مقادیر مناسب ، هنگام نوشتن در HTML و CSS ، طراحی برنامه ریزی شده را به طور دقیق اعمال کند.

UX / UI

از آنجا که طراحان وب با رابط کار می کنند ، بنابراین باید در UX / UI مهارت داشته باشند. علیرغم اینکه معمولاً به صورت مشترک استفاده می شود ، اینها مفاهیم مختلفی هستند.

طراحی UX شامل کارهایی مربوط به تجربه کاربر است. این بدان معنی است که همه چیز را از نظر طراحی بهم گره بزنید تا مطمئن شوید مخاطب هدف شما از هر چیزی که ایجاد می کنید ، خواه یک وب سایت ، یک برنامه و … راضی باشد.

طراحی UI به کار روی رابط های کاربری اشاره دارد. طراحان باید در ایجاد ساختارهایی که به راحتی قابل درک باشند مهارت داشته باشند تا افراد هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما به هر وظیفه ای که نیاز دارند برسند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

طراحی وب خوب همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که محتوا به طور مناسب توسط موتورهای جستجو نمایه می شود و دید خوبی برای تجارت آن ایجاد می کند. به همین دلیل طراحان هنگام کار در این زمینه نیاز به درک SEO دارند.

به هر حال ، بیشتر دارایی های یک وب سایت در رتبه بندی آن فاکتور دارند ، که این چیزی است که برای متن ، تصاویر و کد اعمال می شود. این امر همچنین نیاز به دانش نحوه کار سیستم های مدیریت محتوا دارد و می تواند بهینه شود.

مدیریت زمان

مهارت نرم دیگری که برای طراحی وب بسیار مهم است ، مدیریت زمان است. این به معنای یافتن راههایی برای دستیابی به اهداف خود در چارچوب مشخصات زمانی است که در برنامه زمان بندی پروژه قرار ندارید.

این ارزشمند است زیرا داشتن یک کارمند برای صرف وقت نامناسب برای انجام کارها برای یک تجارت کاملاً آسیب زننده است. هر مرحله با توجه به بودجه و مهلت تعیین شده ، باید ساعتها پیش بینی شود. بنابراین ، طراحان وب باید بتوانند در این زمینه کار کنند.

اکنون که تعریف طراحی وب را دانستید ، آماده هستید که اولویت مناسب آن را بر روی پروژه های خود قرار دهید. هرگز فراموش نکنید که این جنبه از برند شما از چه اهمیتی برخوردار است ، با توجه به این که رویکرد صحیح در حضور دیجیتال می تواند نتایج عالی بدون توجه به حوزه کسب و کار شما به دست آورد.

فقط به یاد بیاورید که در اینجا چقدر ضروری است که یک استراتژی مناسب بسازید و با طراحان واجد شرایط کار کنید.

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید
تماس با ما
ارسال پیام
ارتباط در واتساپ