موشن گرافیک 1

چگونه موشن گرافیک بر تجربه مخاطب تأثیر می گذارد؟

موشن دیزاین چیست؟

اصطلاح «موشن دیزاین» شکل کوتاه عبارت «موشن گرافیک دیزاین» بوده و همانطور که از نام آن پیداست از سه عنصر حرکت، گرافیک و طراحی تشکیل شده است. موشن گرافیک دیزاین، ترکیبی ازعناصر گرافیکی است که در مکان و زمان حرکت می کند.
همانطور که فناوری های جدید به ایجاد راه حل های نوآورانه در دنیای طراحی تجربی ادامه می دهند، «موشن گرافیک» هم بیشتر و بیشتر رایج می شود.

برخی از رایج ترین نمونه های این اصطلاح عبارتند از:
 فیلمهای انیمیشن،
 ویدیوها،
 متون متحرک،
 برنامه های مبتنی بر وب

به طور خلاصه، موشن گرافیک شامل هر چیزی که در ابتدای یک برنامه خبری در تلویزیون می بینید، کارتون ها، شخصیتهای انیمیشن، تایپوگرافی متحرک، صحنه های انفجار در فیلم ها و سایر جلوه های بصری میباشد. تقریباً هر چیزی که با دوربین عکاسی نشده باشد و جلوه های ویژه تلقی نشود را می توان به عنوان موشن گرافیک دیزاین طبقه بندی کرد.

چرا «موشن گرافیک دیزاین» مهم است؟
امروزه به لطف رسانه های اجتماعی، انسان ها هر روز حجم زیادی از محتوا را مصرف می کنند. مردم در فیلدهای خبری رسانه های اجتماعی خود پیمایش میکنند تا چیزی چشم نواز بیابند و اطلاعاتی را که به راحتی قابل هضم هستند پیدا کنند.

طبق تحقیقات موسسه فناوری ماساچوست (MIT) هر فرد معمولی می تواند اطلاعات بصری دریافتی را در کمتر از 13 میلی ثانیه پردازش کند. این نکته نشان میدهد مغز انسان اطلاعات ارائه شده از طریق تصاویر را بسیار راحت تر از متون و یا داده های صوتی دریافت می کند.

مساله دیگر این است که بسیاری از مردم در حالی که تلفن هایشان در حالت سکوت است، محتوای رسانه های اجتماعی را مشاهده می کنند. بنابراین، توانایی برقراری ارتباط و رساندن پیام خود فقط از طریق تصاویر بصری و بدون استفاده از عناصر شنیداری در دنیای امروز بسیار مهم است.

ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی یکی از شکل‌های محبوب موشن گرافیک است که برای جذب دنبال‌کنندگان در پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت، یوتیوب و غیره ساخته می‌شوند. طبق تحقیقات وبسایت Tubular Insights، ۶۴درصد از مصرف‌کنندگان یک محصول پس از تماشای یک ویدیو در شبکه های اجتماعی به خرید آن متقاعد شده‌اند.

به همین دلیل است که بازاریابان در سراسر جهان از موشن گرافیک برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده می کنند.

چگونه «موشن گرافیک » می تواند تعامل کاربر با برند را افزایش دهد؟

بازاریابان سخت در تلاشند تا یک استراتژی محتوایی تاثیرگذار ارائه دهند که حاوی اندکی از همه چیز، از جمله مقالات، اینفوگرافیک ها، ویدئوها و موارد دیگر باشد. با این حال، این واقعیت را نمی توان انکار کرد که مردم ویدیوها را بیش از هر فرمت دیگری ترجیح می دهند.
بر اساس نظرسنجی وبسایت Wyz Owl، 81 درصد از کسب و کارها از ویدیوها به عنوان ابزار بازاریابی برند خود استفاده می کنند، زیرا تعامل را تشویق و تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

در اینجا چند نکته دیگر که موشن گرافیک را از سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی متمایز میکند و همچنین به شما برای روایت بهتر داستان برند خود کمک میکند معرفی شده است:

1. محتوای احساسی جذاب ایجاد کنید

موشن گرافیک علاوه بر اینکه ابزاری برای جلب توجه مخاطبین شماست، نقشی حیاتی در جلب احساسات بیننده را دارد. این پاسخی بیولوژیکی است. به لطف پدیده سرایت عاطفی، بینندگان بلافاصله با تجربیات و احساساتی که روی یک صفحه نمایش داده می شود، همدلی می کنند. از این رو، وقتی یک برند داستان‌های احساسی را از طریق موشن گرافیک به نمایش می‌گذارد، همدلی بیشتری دریافت میکند.

2. به درک بهتر رویه های پیچیده کمک می کند.

موشن گرافیک اطلاعات را تقطیر می کند تا برای یک بیننده معمولی به راحتی قابل درک باشد. همانطور که قبلاً بحث کردیم، هضم و به خاطر سپردن داده‌ها نسبت به خواندن آنها در یک سری کلمات یکنواخت، آسان‌تر است. به همین دلیل است که معمولا از موشن گرافیک برای ساخت فیلم پیرامون فرآیندها، تجسم داده ها و مفاهیم انتزاعی استفاده می شود.

3. شخصیت برند شما را منعکس می کند

موشن گرافیک راهی مطمئن برای نشان دادن شخصیت برند شما به دنبال کنندگان است. اگر برندی بازیگوش یا جدی است، این نکته در انیمیشن منعکس میشود. اگرچه حرکت در برندسازی ممکن است مفهوم جدیدی نباشد، اما امروزه بسیار بیشتر از قبل رایج شده است. موشن گرافیک می تواند شخصیت یک برند را زنده کند.

4. بیشترین تاثیر گذاری در مدت زمان کوتاه

اکثر موشن گرافیک ها بین 30 ثانیه تا 3 دقیقه طول می کشند، بنابراین در موقعیت هایی که نیاز دارید در مدت زمان کوتاهی تأثیر بگذارید، بسیار مفید هستند.
موشن گرافیک از توانایی های پردازش اطلاعات یک فرد معمولی استفاده می کند و به شما امکان می دهد با محتوای کمتر تأثیر قابل توجهی ایجاد کنید.

چیزی را که یک مقاله 1500 کلمه ای به صورت کلمات توضیح می دهد، موشن گرافیک می تواند در کمتر از 15 ثانیه به صورت بصری به مخاطب منتقل کرده و با وی ارتباط برقرار کند. این جایگزینی عالی برای مواقعی است که زمان کمتری برای تأثیرگذاری دارید.

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید، موشن گرافیک هرگز نباید عنصری زینتی باشد. بلکه باید به بهبود درک کاربر از برند شما کمک کند. ویدیوهای موشن گرافیک را با اهداف و داستان برند خود هماهنگ کنید تا تجربه ای را برای کاربر فراهم کنید که قبلاً هرگز سابقه نداشته است.

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید
تماس با ما
ارسال پیام
ارتباط در واتساپ