قیمت و ویژگی فیلم صنعتی

 در رابطه با فیلم صنعتی چه میدانید؟ تفاوت فیلم صنعتی و تبلیغاتی چیست؟ امروزه استفاده از فیلم‌های صنعتی و تبلیغاتی برای معرفی فرآیند تولید یک محصول بسیار رایج شده است. شاید علتش این است که مخاطب امروز در همه مشاغل علاقه‌مند به شفاف‌سازی است. امروزه مردم دوست دارند از فرآیند تولید یک محصول از کارخانه تا زمانی که در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد مطلع شوند. گویی با آگاهی از تمامی مراحل اعتماد بیشتری به کیفیت یک محصول دارند.

در این مقاله قصد داریم شما را با فیلم صنعتی آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل توضیح دهیم مستند صنعتی چیست، شما را با انواع فیلم صنعتی تبلیغاتی آشنا کنیم و توضیح دهیم که هدف از تولید ویدیو صنعتی چیست؟ همچنین راهنمایی کاملی درباره نحوه ساخت فیلم صنعتی و هزینه آن به شما می‌کنیم. ما به شما راوی رسانه هنر را  به عنوان بهترین شرکت ساخت فیلم صنعتی به شما معرفی می‌کنیم. اما قبل از هرچیز بهتر است بدانید که فیلم صنعتی چیست؟

فیلم صنعتی چیست؟

صنعت از زمان‌های دور بخش مهمی از زندگی انسان و جزء جدایی‌ناپذیر آن است. زندگی بشر امروزه بدون صنعت غیرممکن است. فیلم صنعتی نوعی فیلم در باب صنعت است. شاخه‌ای از فیلم‌ها که در آن در رابطه با یک بخش از صنعت، تولید محصول، تبلیغ محصول، ارزشیابی کیفیت، عملکرد کارخانه و … به مخاطب اطلاعاتی داده می‌شود. در بسیاری از مواقع مصرف کنندگان با مشاهده یک محصول؛ به فرآیند، سختی‌ها و مشقت‌های تولید آن پی نمی‌برند. در چنین مواقعی فیلم صنعتی با نمایش مراحل تولید، موانع، مواد اولیه محصول، خطوط تولید و … مخاطب را آگاه می‌سازد. در واقع فیلم صنعتی نمایش بخشی از صنعت برای مخاطب است. به این ترتیب مخاطبان با برند شما بیش‌تر آشنا شده و ارتباط نزدیک‌تری به کسب و کار شما پیدا می‌کنند.

مستند صنعتی چیست؟

مستند صنعتی همان فیلم صنعتی است. در مستند صنعتی تمام فعالیت‌های تولید یک محصول از لحظه ورود مواد اولیه به کارخانه تا زمان عرضه محصول به بازار ضبط می‌شود. همزمان با نمایش مراحل تولید در بخش‌های مختلف فیلم نیز می‌توان از محتواهای تبلیغات محصول نیز استفاده کرد. جالب است بدانید که مراحل کیفی و کمی و حتی نظارت بر تولید محصول نیز در مستند صنعتی قرار داده می‌شود تا مخاطب از نحوه نظارت بر تولید مطلع شده و اعتماد بیشتری به کیفیت محصول داشته باشد.

فیلم تبلیغاتی چیست؟

فیلم تبلیغاتی نیز نوعی فیلم صنعتی است. هر آنچه را که دوست دارید مخاطب شما از آن آگاه باشد در قالب فیلم تبلیغاتی به نمایش می‌گذارید. فیلم تبلیغاتی می‌تواند یک محصول، شرکت، مغازه، خدمات و … را معرفی کند. در فیلم تبلیغاتی تمام مطالبی را که علاقه‌مند هستید کاربر از آن مطلع شود را می‌توانید در زمان پخش کلیپ ارائه دهید. امروزه فروش اینترنتی محصولات و وجود بسترهایی مانند اینستاگرام سبب محبوبیت فیلم‌های تبلیغاتی شده است. کلیپ تبلیغاتی را می‌توانید خودتان نیز بسازید اما کیفیت و سناریوی معرفی محصول بسیار مهم است.

برای تولید یک فیلم تبلیغاتی مؤثر و جذاب نیازمند مراجعه به یک متخصص در زمینه تولید فیلم هستید. تولید فیلم تبلیغاتی حاصل تلاش یک گروه یا تیم است و آژانس تبلیغاتی ایران نوین یکی از مراکز با سابقه درخشان در تولید فیلم صنعتی است.

انواع فیلم تبلیغاتی صنعتی

فیلم تبلیغاتی براساس محتوای آن به انواع زیر تقسیم می‌شود که در ادامه توضیحات مختصری در رابطه با هر کدام ارائه می‌شود. ارائه توضیحات کامل‌تر در این مقاله نمی‌گنجد و برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس حاصل نمایید .

صنایع پالایشگاهی و نیروگاهی

در صنایع پالایشگاهی و نیروگاهی بیشترین تولید فیلم صنعتی مربوط به صنعت نفت، پتروشیمی و شیمیایی، سکوهای نفتی و حفاری، نیروگاه ها، صنایع ساحلی و فراساحلی است. در چنین فیلم‌هایی باید از تجهیزات مدرن حرکتی و تصویربرداری هوایی برای تولید تصاویری بی نقص و واضح استفاده کرد. این گونه فیلم‌ها برای مخاطبان بسیار جذاب است زیرا اغلب افراد از نحوه کار و فرآیندهای تولید بی‌اطلاع هستند. تولید فیلم‌های پالایشگاهی و نیروگاهی نیازمند تجربه در زمینه تولید فیلم‌های صنعتی است.

همچنین در صنایع ذوب آهن، فولاد، فروسیلیس و … فیلم صنعتی و فیلم تبلیغاتی مورد استفاده میباشند

کارخانجات و خطوط تولید

نمایش ظرفیت تولید، خطوط تولید، استانداردها، دستگاه‌های اتوماتیک کارخانجات و خطوط تولید یکی دیگر از انواع فیلم‌های صنعتی است. این فیلم‌ها اغلب برای نمایش در مجمع سالانه و هنگام عقد قراردادهای کاری برای نمایش ظرفیت کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی فیلم‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران ساخته می‌شود که در این صورت فیلم علاوه بر زبان فارسی به زبان‌های دیگر نیز تولید می‌شود.

شرکت‌‌ها، مؤسسه‌ها و سازمان‌‌ها

منظور از شرکت‌ها، مؤسسه‌ها و سازمان‌ها تمام گروه‌های شرکت‌های خدماتی و نمایندگان خدمات پس از فروش، مؤسسات مالی و اعتباری، شرکت‌های بیمه،‌ شرکت‌های خودرویی داخلی و خارجی، تأمین‌کنندگان سیستم‌های نظارتی و امنیتی و … هستند. اغلب این موارد با هدف معرفی برند، خدمات یا محصولات خود اقدام به تولید فیلم تبلیغاتی می‌کنند. مخاطبان اغلب از مطالعه کاتالوگ، بروشور یا تبلیغات متنی فراری هستند اما دیدن فیلم برای آن‌ها زحمتی نداشته و جذاب‌تر است.

این نوع از فیلم‌های تبلیغاتی اغلب کوتاه و بین 5 الی 15 دقیقه هستند. اگر حرفه شما در این گروه است و قصد شرکت در نمایشگاه، سمینار، همایش یا معرفی محصول در پیج اینستاگرام خود را دارید حتماً از فیلم تبلیغاتی استفاده کنید. این ابزار قدرت معرفی شما را چند برابر می‌کند. نکته مهم دیگر این است که فیلم تبلیغاتی صنعتی ابزاری است که همیشه همراه شماست و در هر کجای دنیا که باشید به راحتی می‌توانید از آن برای معرفی محصول، برند یا شرکت استفاده کنید.

فیلم گزارش و مستند برای مجمع سالیانه سازمان‌ها

مؤسسات و سازمان‌ها در پایان سال مالی گزارش‌های مالی را به سهامداران و افراد حاضر در مجمع ارائه می‌دهند. ساخت فیلم گزارش یکی از بهترین راه‌های ارائه مطالب است. صورتحساب‌های مالی اغلب برای افراد خسته‌کننده است و بیشتر افراد با اصطلاحات حسابداری آشنا نیستند. ساخت فیلم گزارش و مستند برای مجامع به شما کمک می‌کند که اطلاعات، گردش‌های حساب و صورت‌های مالی را به شکل دقیق و واضح برای مخاطبان به نمایش بگذارید. در ابتدای این نوع از فیلم‌ها می‌توانید گزارشی نیز از تغییرات در خطوط تولید و محصولات به صورت کلیپ ارائه دهید. یک کلیپ کوتاه از پیشرفت‌های یک ساله سازمان شما می‌تواند یک معرفی جذاب از پشتکار و توان افراد آن سازمان باشد.

دلایل استفاده از تیزر یا فیلم صنعتی

  • تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطب
  • ماندگاری بیشتر در اذهان افراد
  • جامع و کامل بودن در عین سادگی و کوتاه بودن
  • علاقه افراد به دیدن فیلم تا خواندن متن
  • امکان پخش در همه مکان‌ها و حتی بارگذاری در پیج اینستاگرام
  • و …

هدف ساخت فیلم صنعتی

همانطور که گفته شد فیلم صنعتی تمام مراحل تولید محصول را به نمایش می‌گذارد، پس می‌توان گفت فیلم صنعتی بهترین و کاربردی‌ترین ابزار برای معرفی محصول است. اگر تولید کننده یک محصول یا بازاریاب فروش محصول هستید فیلم صنعتی یک ابزار کاربردی برای شماست. زمانی که شما قصد معرفی یک مجموعه یا محصول را دارید هر اندازه که مسلط باشید باز هم مطالبی وجود دارد که در اثر خطای سهوی انسانی فراموش می‌شوند. فیلم صنعتی این مزیت را دارد که تمام مراحل را بدون هیچ‌گونه کاستی در یک محتوای جذاب توام با صدا و افکت‌های گوناگون به نمایش می‌گذارد.

کاربردهای فیلم صنعتی چیست؟

یک فیلم یا تیزر صنعتی صرفاً یک تبلیغ نیست. در واقع یک نگاهی متفاوت به یک کارخانه، محصول، خدمات و … است که با دیدگاه دیگران تفاوت دارد. معمولاً هدف از ساخت فیلم صنعتی نمایش کیفیت، معرفی محصول و خدمات به مخاطبان است. به هر حال، اهداف متفاوتی برای ساخت فیلم صنعتی وجود دارد. از کاربردهای فیلم صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی محصول
  • معرفی خدمات
  • نمایش مراحل تولید محصول
  • نمایش استاندارد‌های رعایت شده در تولید محصول
  • نمایش خطوط تولید کارخانه و تجهیزات کارخانه
  • ارائه گزارش پیشرفت‌های سالانه در تولید
  • ارا‌ئه گزارش صورتحساب‌های مالی سالانه و عملکرد سالانه شرکت، سازمان، کارخانه و…
  • تبلیغ محصولات و معرفی محصولات جدید
  • معرفی برند، شرکت یا محصول در نمایشگاه‌، سمینار، همایش و…
  • و …

نحوه ساخت فیلم صنعتی

یک فیلم صنعتی در طی چندین مرحله و به شرح زیر ساخته می‌شود.

تحقیق ابتدایی

مهم‌ترین مرحله ساخت فیلم مرحله تحقیق است. در این مرحله اطلاعات کاملی از محصول یا موضوع فیلم جمع آوری می‌شود. هر چقدر این مرحله کامل‌تر انجام شود در نهایت فیلم با محتوای بهتری خواهیم داشت.

بازدید ابتدایی و عکس‌ برداری

در این مرحله از کارخانه یا کارگاه بازدید انجام و اطلاعات مرحله قبل تکمیل می‌شود. بهتر است یک نفر همراه تیم تولید فیلم باشد تا توضیحات لازم را ارائه دهد. در صورتی که مؤسس شرکت یا صاحب کارخانه همراه تیم باشد نتیجه بهتر خواهد بود. در این مرحله کلیه اقداماتی که باید توسط کارفرما انجام پذیرد بررسی و اعلام میگردد مواردی از قبیل نظافت و منظم کردن عناصر بصری.

تحقیقات تکمیلی

در این مرحله اطلاعات تهیه شده با عکس‌های گرفته شده در مرحله قبل مطابقت داده شده و اطلاعات تکمیل‌تر می‌شوند.

آماده کردن فیلم ‌نامه و متن گفتار

در این مرحله سناریو فیلم ساخته می‌شود. در صورتی که محصول دارای یک شعار باشد در این مرحله مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیش تولید

در این مرحله فیلم‌بردار، صدابردار و کارگردان از محل بازدید می‌کنند تا نسبت به تهیه تجهیزات مورد نیاز اقدام نمایند.

فیلم برداری

با هماهنگی روز فیلم‌برداری مشخص می‌شود. این مورد عموماً به تیم متخصص و کارگردان مربوط می‌شود و با شرکت هماهنگی لازم انجام می‌شود.

ضبط صدا

متن گفتار تهیه شده یا نریشن در یک استودیو با تجهیزات کامل ضبط می‌شود. تجهیزات مورد استفاده برای ضبط صدا روی کیفیت فیلم نهایی تأثیرگذار هستند.

تدوین

تصاویر ضبط شده، صدا، گفتار، تیتراژ و لوگوی محصول در اختیار تدوین‌گر قرار داده می‌شود تا با توجه به نوع فیلم و کاربرد آن تدوین انجام شود. در این مرحله اصلاح نور و رنگ انجام خواهد شد .

بخش‌های تشکیل‌دهنده فیلم صنعتی

  • تاریخچه
  • مختصات جغرافیایی شرکت
  • معرفی بخش‌های مختلف کارخانه یا سازمان
  • تکنولوژی تولید و مراحل تولید محصول و ویژگی‌های آن
  • کارکنان و متخصصان
  • جوایز و افتخارات
  • چشم‌انداز مجموعه

هزینه تولید تیزر صنعتی

در این مقاله سعی کردیم شما را با فیلم صنعتی و اهمیت آن در دنیای امروز آشنا کنیم. امروزه استفاده از تیزر تبلیغاتی و فیلم صنعتی تأثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان دارد و از طرفی مخاطبان نیز علاقه‌مند به دیدن فیلم هستند. توجه داشته باشید که محتوا و سناریو فیلم بسیار مهم است پس برای تولید فیلم صنعتی حتماً از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

همانطور که فیلم‌های صنعتی انواع مختلفی دارند، نحوه تولید و هزینه تولید آن‌ها نیز متفاوت است. قبل از ارایه توضیحات در رابطه با فیلم، عدد ثابتی را نمی‌توان برای تولید فیلم بیان کرد. اگر قصد سفارش تولید تیزر صنعتی را دارید ابتدا یک لیست از انتظارات خود تهیه کنید. راوی رسانه با ارائه مشاوره در تهیه این لیست به شما کمک خواهند کرد. به طور کلی یک تیزر تبلیغاتی بین 5 الی 15 دقیقه است لذا توجه داشته باشید که در یک مدت زمان کوتاه مهم‌ترین نکات را ارائه دهید.

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید و Enter را برای جستجو وارد کنید

سبد خرید
تماس با ما
ارسال پیام
ارتباط در واتساپ